Klachten

Heb je een klacht over één van onze medewerkers? Bespreek de kwestie eerst met de medewerker zelf. Lost dit het probleem niet op? Vraag dan om een gesprek met een werkbegeleider. Als dit niet tot een goede oplossing leidt, dan is het mogelijk om de onafhankelijke klachtencommissie erbij te betrekken. Stuur hiervoor een e-mail aan klachtencommissie@veiligthuishaaglanden.nl en meld hierin wat er is gebeurd en waarom je ontevreden bent. Daarna krijg je bericht over de verdere procedure. Meer informatie vind je in het klachtenreglement, onderaan deze pagina.

Recht op een vertrouwenspersoon

Iedereen die te maken heeft met Veilig Thuis en daar vragen of klachten over heeft, kan terecht bij de vertrouwenspersonen van het AKJ: adviesvragers, melders en diegenen over wie een melding is gedaan. Het AKJ is de organisatie van de vertrouwenspersonen voor de jeugdhulp. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en werkt dus niet voor Veilig Thuis. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon is gratis.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor je doen?

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over het contact met Veilig Thuis, of over de hulp die je krijgt. Kom je er niet uit met de medewerker van Veilig Thuis, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Zij of hij beantwoordt jouw vragen, informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis over de klacht.

Zo bereikt u het AKJ

  • Bel naar 088 555 1000
  • Mail naar info@akj.nl
  • Chat met een vertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur
  • Zie ook www.akj.nl/veiligthuis.

Naam

Versie

Laatst gewijzigd

Klachtenregeling

klachtenregeling-VT_def.-februari-2016.pdf
1.0 09-16-2019 01:57
Snel weg van deze website